Activiteiten suggesties

BestuurBestuur Bestuur Berichten: 106
september 2016 aangepast in Algemeen
Is er iets op Het Duivelsei wat jij vurig mist?
Zijn er activiteiten waar jij smachtend naar verlangt?
Kan jij niet verder zonder dat deze brandende passies worden gedoofd?

Laat het horen en misschien, op een volgende spelavond bij jou in de buurt, worden jouw dromen realiteit.
Cloudsurfin'
Post edited by Iessu on

Reacties

• JohannesJohannes Duivelseitje Berichten: 386
    Zie ik een mogelijkheid om eindelijk weer eens een Life op het Duivelsei te krijgen? :tongue:

Op een LIFE wordt er geroleplayed, op een manier die sterk doet denken aan LARP. De "L" van LARP staat dan ook voor de Life. Een aparte commissie bedenkt een scenario, bijvoorbeeld een Star Trek setting waarin een nieuwe soort wordt ontdekt, en verzint rollen voor deze setting passen bij het aantal deelnemers. Enkele dagen voor de Life krijgt elke deelnemer zijn of haar karakter toegestuurd met de te verwachten avontuur en geschiedenis, en de persoonlijke doelen voor die dag. In de Star Trek setting zou iemand dan een personage van de nieuwe soort kunnen spelen; met als avontuur dat de nieuwe soort bekend wordt gemaakt onder alle andere soorten en ondertussen zelf ook onderzocht wordt terwijl de eigen planeet bedreigd wordt; nadat een ruimteschip bestuurd door hem/haar en een soortgenoot is onderschept door een sterker schip van een bekende soort; en als persoonlijke doelen heeft de andere soorten beter te leren kennen en te voorkomen dat de thuisplaneet wordt overgenomen.
    Op de dag zelf komen alle deelnemers al dan niet gekostumeerd naar de locatie, meestal gewoon onze gebruikelijke locatie, en proberen die dag al roleplayend onze al dan niet conflicterende doelen te halen. De "Action" in de LARP ontbreekt hier, dus zwaardvechten en aanverwante dingen komen (zo goed als) nooit voor. In het Star Trek voorbeeld (zelf meegedaan in het najaar van 2002) speelde ik iemand van de Grob (als Borg, maar dan andersom, oftewel robots die steeds meer organische elementen in het lichaam plantten, maar wel met een Collectief geheugen) genaamd One Of Many, waarbij onderdeel van mijn "kostuum" was dat ik met aluminium nog robot-achtige lichaamsdelen liet zien, "het laatste stukje robot wat nog bij mijn lichaam hoort."

Vroeger werd dit twee keer per jaar gedaan, maar de laatste Life was alweer in 2004. Ik hoop dat er een keer nieuw leven in komt.
  • IessuIessu Duivelseitje, Zombie Berichten: 164
    Klinkt heel tof! Gaan we sowieso naar kijken.
    No can dosville, baby doll!
  • BassFightBassFight Duivelseitje, Zombie Berichten: 518
    Even testen of mensen dit topic lezen:

Met oog op het grote enthousiasme voor Nerf tijdens HvZ, hetgeen aan de ene kant leuk is voor de sfeer maar aan de andere kant jammer als mensen daardoor zombie worden (en daardoor hun Nerf inleveren) als falen zien, lijkt het mij super gaaf om eens een pure Nerf activiteit te hebben, compleet los van hvz. Dan heb ik het over alles wat je normaal met paintballen of lazergamen doet; deathmatch, capture the flag, dat soort dingen, plus wat unieke gamemodes misschien. Dan ook de vraag achter deze post:

Hoeveel mensen zouden er mee willen doen aan een dergelijke Nerf activiteit?

Hoe het georganiseerd wordt en wie dat doen, is nog even niet relevant. Ik ben puur benieuwd hoeveel interesse er naar is.
    ...or not.
  • DyonneDyonne Duivelseitje Berichten: 147
    @BassFight
    Ik!! : D
  • l0ft3rl0ft3r Duivelseitje Berichten: 12
    september 2016 aangepast
    Nerf activiteit = awesome! Count me in! Ik wil ook wel helpen met game modes en regels bedenken enzo :smiley:
    Post edited by l0ft3r on
  • JohannesJohannes Duivelseitje Berichten: 386
    Ik doe hier ook graag aan mee.
  • BassFightBassFight Duivelseitje, Zombie Berichten: 518
    Cool om de interesse te zien! Met dit en wat ik IRL heb opgevangen, heb ik zeker het idee dat de animo er voor zou zijn. Ik zal de mogelijkheden met de Accie bespreken, en anders organiseer ik het weer gewoon lekker zelluf als particulier en nodig ik wat eitjes uit!
    ...or not.
Log In of Registreer om te reageren.